PBAKL @ PWTC 2019!!


❤️ Assalamualaikum ❤️

Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur! Yuhuuuuu.. Finally kali pertama seumur hidup dapat jugak jejak kaki dekat situ tahun ni... Dah lama dah berangan nak pi tapi tak da rezeki dapat pi.. ☹️

Dapat tau tarikh PBAKL berlangsung ja terus aku melompat seronok.. sebab apa? At least aku ada preparation nak pi terutamanya dari segi duit lerrr... kahkahkahkah.. Thanks to my honey bee Azie sebab bagi tau tarikh dekat iollss.. i lebiu very strong laa.. muah cikeddd ❤️

Soo.. abang aku lah yang excited pulak nak bawak pi KL.. bukan aku tak pernah pi.. pernah.. banyak kali dahh.. Cuma mak aku tak bagi aku pi sorang.. Well.. anak perempuan.. kehkehkeh

Abang aku pon booking tiket ets... Kalau ikutkan nak pi first day tarikh PBAKL 5/4/2019 bersamaan hari Jumaat tapi TIKET DAH HABIS!!!!! Huwarghhh... rasa nak nangis guling-guling depan kaunter tiket tu T_T .. Last2 abang aku cakap amek tiket Jumaat next week.. soo 5/4/2019 laa aku pi PBAKL.. Tapi... tiket ETS ni tiket masa balik... Tiket nak pi KL naik bas jerrr... kehkehkehkeh


Abang aku OKU penglihatan... Jadi... Akan dapat HARGA DISKAUN dari HARGA ASAL RM58.00.. Ada info sedikit bagi yang tahu.. Tiket aku pon dapat harga RM33 sebab aku PENGIRING OKU... its means aku pengiring abang aku lah... boleh maklum dekat kaunter tiket masa nak beli nanti yer kalau ada pi mana2 dengan pemegang kad OKU... akan dapat harga murah walaupon hang normal. Tapi.......... ada jenis-jenis OKU la.. Tak semua.. macam orang tu OKU patah tangan ka maybe tak dapat pon as long as dia boleh jalan sendiri lagi... nampak jalan and tak guna apa-apa bantuan macam wheelchair ka shoulder crutches ka.. macam tu lah.. harap jelas lah yer...

Malam tu Khamis 4\4\3019 aku bertolak dari Kulim naik bas Naik Selalu dekat stesen bas Kulim pukul 11 malam... Best bas dia tau.. Kerusi semua selesa! Aku lena tak ingat apa dah.. Kalau tak aku jenis car sickness... Bus sickness.. Tak boleh naik lama2 nanti nak muntah tapi kali ni punya bas memang superbbbb... aku tidor tak ingat apa dah.. tau-tau dah sampai TBS.. kahkahkahkah..


Sampai TBS pukui 4:30 pagi... caca merba pakat lena habis.. Aku tak lena sebab dah puas lena dalam bas...


Tunggu sampai Subuh... Last2 aku lapaq sangat2 aku pon pi la dekat KK Mart ... Tak da apa yang menarik aku pi 7 Eleven... terbeliak jugak mata aku sebab 7 Eleven sana tak macam 7 Eleven kat Kulim.. Onigiri punya berlambak dekat TBS... bersepah.. dekat Kulim nak jumpa punya susah... Tapi aku pi makan maggi... sebab sejuk gedik dalam tu... nak yang panas2... sedapppppp... dapat hirup panas2 macam tu... feeling macam duk kt korea...wahhhhhhh

Abang aku ajak pi breakfast dekat Putrajaya... Tak da keja betui nak pi sampai sana padahal bersepah kedai makan dekat TBS tuu... Layankan jelah dia naik ERL KLIA Transit pi Putrajaya.. Harga untuk aku err... RM8 kot.. abang aku RM5 sebab dia OKU.. Yang ni tak da harga pengiring... Padan Mukerr..


Breakfast dekat Restoran Lengkuas nama dia.. dekat stesen Putrajaya.. Lepas makan terus balik.. Haprakkk!


Patah balik pi TBS lepastu naik LRT untuk pi PWTC... aku dah tak sabaq gelabah bewak dah nak beli novel punya pasai... 3bulan tak senang duduk duk tengok writer duk update teaser duk promote laa... nasib tak sawan aku di tempat kejadian..

TBS nak ke PWTC harga aku dengan abang aku dapat dalam RM3 lebih macam tu ja...


Sengaja aku snap laluan dia sebab senang nak ingat nanti kalau aku pi sorang-sorang.. Kahkahkahkah


Sampai dah stesen PWTC... boleh ikut laluan jejantas yang disediakan.. Abang aku cakap dulu takda jejantas...





Dont worry be happy bagi yang tak besa sampai sini.. dia ada sign board tulis dekat atas kepala.. Jalan buat bodo jah.. kalau sesat pon  still dalam Malaysia.. Tanya orang pon paham lagi aihh... Hahahahahahhaa



Nampak pintu masuk ni aku lompat tak kira dahhh... Berdecit lari masukk... memang seronok gila!


Masuk-masuk aku jumpa booth karya seni dulu.. Halamakkk... nampak terang buku yang Azie kirim... Buku aku habuk pon tak nampak lagi... Ok amek satu!


Jalan depan sikit jumpaaaaaaaaa DEJA VU !!! Karya my feberet novelis NURUL AIN SHUHADA ❤️❤️❤️ gigih aku tahan tak mau beli dekat Kulim Central semata-mata nak beli dekat PBAKL..Kahkahkahakha

Booth KaryaSeni@Penulisan2u


Naik sampai tingkat 4 sebab nak cari booth suara hati punya pasai.. Iyo lah... situ laa tempat aku nak borongg... Naik atas orang yang jaga cakap Bilik Mawar dekat bawah... nohhhhh... turun balik.. elok masa tu ada majlis anugerah Nilam dekat budak sekolah...memang sesak dengan media... Pusing punya pusing last2 sampai booth Suara Hati Publication.. Aku nampak rak  ni tak dan nak kata apa dah... terus amek bakul sumbat semua tajuk!


Ada satu tajuk lagi aku tak dan amek masuk bakul sebab excited nak amek gambaq.. Haprakk.... Terus amek pi kaunter... nak bayar pakai kad sebab aku lupa nak cucuk duit.. Tengok2 cashier cakap CASH ONLY... Halamakk... Kena patah balik pi lobi beratoq dekat ATM... Sabaq... sabaq... set dalam otak aku " Buku banyak lagi.. tak habis... rilekkkkk.."

Settle cucuk duit patah balik pi booth suara hati terus bayaq.. Combo 6 tajuk RM130... Normal price RM160 lebih tak silap..


Dia siap bagi free gift highlighter... huhahuhahuha... Saya sukaaaa...


Soo inilah combo yang iolsss amek... 6 tajuk ni amek terussss... Ikutkan nak mai hari sabtu sebab nak meet dengan writer tapi apakandaya ada hal pulak sabtu esok tu.. Tak pa lah.. Dapat jejak sini pon bersyukur gila dahhh...

Dah habis beli novel terus aku nak balik... Malas nak belek novel yang lain sebab kebanyakkan aku dah ada dekat rumah.. Kahkahkahkah


Ternampak abam ni buat nama guna khat... RM10 sekali frame.. apa lagi.. aku pon order laa satu..


Taraaaaaaaa...Cantikkkk  ❤️❤️❤️

Lepas tu terus keluar dari PWTC... Huhuhu.. Inshaa Allah ada rezeki taun depan nak mai lagi.. Nanti nak bawak beg roda pulak... Lenguh sakit tangan duk bawak..

Naik jejantas balik terus masuk dalam pasaraya sebelah dia tu.. Apa nama ntah.. Sunway kott... Masuk dalam tu cari makan.. Laparr....  Jalan punya jalan aku jumpa kedai makanan korea.. WUhuuuuu... Tengok harga dia not bad... Ok noted..! Bawak abang aku pi kenyang perut dia dulu.. Lepas dia kenyang aku pulak nak melantak..



Abang aku nak makan nasi ayam penyet... Nasi Paca Lele.. Kahkahkahakah.. Aku mampu tengok.. Nak makan memang takk lerr... Aku tak makan cat fish..


Satu set RM13.50 sekali dengan air mineral and servis RM18.50.. Haaaa tunggu lah dia melantak dulu..



Dah habis makan.. Turn aku pulak nak melantak.. Perut aku tak payah nak kata lah uii.. Bak kata Tuan Nik SB, Gendang Gendut Tali Kecapi, Lapar Perut Sakit Hati.. Kahkahkahkah


Cari lampu macam ni memang itu lah kedai dia.. 1st sight aku fuyyooo cantiknyaaa ❤️❤️❤️


Ni nama kedai dia.. Myeong Dong Topokki..


Ni set yang aku order.. TTeobokki tu optional aku tambah... Memang kalau aku makan Korean Food tak pernah missed TTeobokki.. Febeeretttttt


Lepas order tunggu dia panggil ikut nombor giliran.. Nombor ada dia tulis dekat atas tu.. So nombor aku ialah 111.. Tak lambat pon dia masak.. Sat jaa..


Ni dapur dia masak... Overall memang sedapppppppppp gilaaa Korean Food ni... Halamak.... Nanti nak mai lagi.. Tak kira... Nak order banyak lagiiiiiii... Habis duit banyak pon tak pa sebab aku tak berkira dengan makanan.. Yeahhhaaaa... air liur bertakung dahh terliur bila tengok gambar ni..

Dah habis makan terus balik KL Sentral... Mereput laa dekat situ sampai pukul 9:50 sebab train ETS malam... Halahhhhh... Sampai sana terus nampak Family Mart... Sebelum sampai aku dah excited nak pergi situ tapi sebab dah kenyang dekat Myeong Dong Topokki terus rasa alaaaaaa... Kenyang laa..

Masuk rehat dalam surau dulu.. Aku main game jaa.. Abang aku tak tau entah kemana dia nak shopping... Macam perempuan kuat shopping.. Lantak ke dia laa.. Aku sakit kaki dahhh berjalan banyak.. Mereput dalam surau 2 jam abang aku call ajak pi KLCC... Nohhhhh.. pulakkk dahhh T_T .. 

Layan ja dia pi KLCC... Malas nak snap.. Aku dalam mood malas.. lagi pon pi KLCC tak beli apa pon.. Nak beli barang dalam tu macam kena gadai kedai mak aku dia punya harga..


Balik dari KLCC terus aku mai sini.. Perut dah start lapar balikk... Benda pertama aku cari opkossss la ODEN!


Sumpah sedapppp gila kotttttt... Kuah dia kawww gila... Aroi cing cing!


Aku beli sebab rasa nak beli bukan sebab teringin dan bila minum tobat sedap gilaaa... minum espresso tuu memang segaq teruih mata aku malam tu....


Pusing-pusing dalam ni sementara tunggu announce train ETS.. memang mereput lagi..


Last2 panggil jugak! Yeayyyyyyyyy.... Ni escalator nak turun ke platform ETS..



Dahhhhhh... Jom balik Kulim!!!! Tapiiiiii.. Kakak aku call suruh turun Taiping... Hampehhh T_T..

Ok bYe!!!! ❤️❤️

































No comments:

Post a Comment