BFF VACATION 1.0 : TRIP TO KELANTAN

Semalam dah gigih taip entri ni bagi siap.. sekali nak publish hilang terus... nangeh aku dibuatnya tauuuu ☹️☹️☹️
Hari ni kena semangat balik sebab banyak benda tertangguh.. kena settle blog baru senang hati nak buat...
Okay... tajuk kali ni kena letak "BFF VACATION" sebab ahli yang pi cuma aku dengan Mimi jaa.. kalau cukup ahli baru boleh letak " SIBLINGS VACATION" hakhakhak
Trip kali ni sebab nak selesaikan satu misi yang dicabar... Alhamdulillah we are done!! Wuhuuuuuuuu...

Kami pilih tarikh valentine day nak pi Kelantan... why kelantan?? Balik kampung aku kerr... hakhakhakhak... ada lahh mision!

Kami decide nak naik waktu pagi sebab kalau naik malam nanti sapa nak amek dekat stesen bas oi pukui 3:45 pagi??? no no no.. bahayaa...

Bas bertolak dari Kulim pukul 11 pagi dan sampai di Tanah Merah pukul 3:35 petang... Tanah Merah okay bukan Kota Bharu... tak pernah lagi aku turun dekat Tanah Merah... Misi punya pasai.. hentam la..

Alkisah atas bas... aku nak duk tingkat atas.. nak duk depan sekali tapi mimi tak mau duk depan sebab dia gayat... ok laa.. barisan ketiga... tepi tangga.. tau pulak dia takot..  penumpang depan aku ni perempuan... nak dijadikan kisah ringkas, bau dia allahurabbii... sumpahh berbau sampai aku muntah non stop tau... turun dekat perhentian gerik beli minyak cap kapak tak henti2 aku sapu dekat hidung nak bagi bau minyak tapi hampehh bila hidung aku tetap bau dia.. aku ingatkan dia nak turun dekat Jeli sebab situ ramai budak UMK Jeli turun.. hampehh,... dia tak turun wehhh.. allahhhhhh... first time dalam hidup aku jadi macam ni...

Sampai Tanah Merah kawan we alls nama Ahmad Fathullah mai jemput.. dia cakap dia nak masak soo pi makan dekat rumah dia dulu... Dalam bas aku dah bagitau mimi harap2 ahmad tak masak spagetti sebab aku lapaq nasi... apoooo.. dia masak spagetti corona sungguh... ehhh... cabonara la.. hahahahaha

Dengan redhooo aku telan jugekkk.. dah siap makan and sembang dengan family dia aku pon bertolak la ke Kota Bharu... Ahmad hantar dengan sepupu dia adik Nahar yang comel tuuu ❤️❤️❤️

Tempat penginapan kami di Kota Bharu.. ROSE GARDEN INN . aku tempah dekat agoda dapat satu malam RM37 .. soo untuk dua malam sekali dengan cas servis dia RM79.02 .. very murah and recommand sebab lokasi dia betul-betul dekat bandar and 500 meter ja dari Pasar Siti Khadijah..

* Gambar Google *

Alamat : No. 4273-G, Jalan Kebun Sultan, Bandar Kota Bharu, 15000 Kota Bharu, Kelantan

No Telefon : 09-746 2504

Konsep dia sebenarnya rumah banglo tak silap aku... tapi memang cantik kemas dan bersih...

Ni bahagian ruang tamu...

Tangga untuk naik tingkat atas... depan bilik kami jerr..

101 bilik we alls... hujung sekali..

over all... memang puas hati gila dengan bilik ni and penginapan ni.. rasanya kalau mai lagi nak duk sini jugak ❤️

Dah siap check in jom kita pi cari sushi king... gila apa cari sushi king dekat kelate sedangkan berlambak dekat penang... saja perangaii .. hakhak

nampak tak abam dua orang tu... yang comel tu adik Nahar kesayangan we alls... yang kurus tu ahmad fathullah... depa ni bodyguard kami yowwww...

Sampai ja sushi king aeon mall kota bharu tengok ya tuhannn ramai gila orang... bila order apa yang aku nak semua habis... hampehh... punah harapan...

ini ja yang dapat....sobssss...

last-last jom pi PCB .. Pantai Cahaya Bulan.. nak makan maggi ketam... tapi bila sampai sana aku nampak sotong dengan udang celup tepung terhidang helokkk depan mata... ooeemmgee.... okay.. maggi ketam dah tak da berselera nak makan... tengok dia punya gambar macam tak menarik...

Aku snap tau gambar makanan yang aku order tapi pelik kenapa boleh hilang dalam galeri.. sedihh amat... nasib baik sempat amek gambar depan kedai.. nak amek gambar pantai malam-malam gelap gelita tak nampak apa.. huhuhuhu

after that.. we alls pon balik rehat....

Day 2 pulekk...

Pukul 8 pagi kami keluar amek keta yang kami sewa under Crytal Lodge.. Kereta dia sumpah murah gila... Aku amek Kia Picanto.. 24 jam RM70 ajooooo...

Ni dia punya iklan... aku jumpa iklan dia dalam mudah.my... nah aku sediakan siap-siap link facebook dia dengan nombor telefon untuk dihubungi..

Nombor Telefon : 017 9851107

Dah settle ambil keta sewa terus kami pi lunch dekat Kopitiam Kita.. kedai dia memang pamesss tau.. lambat sikit jaa habis!

Rambang mata derrrr aku tengok menu dia ni... rasa nak makan semua.. hakhakhakahak

Aku amek nasi berlauk ikan pasir mas.. sedap siott... RM3.50 jaa sebungkus

Ahmad dengan Nahar amek roti titab.. roti ni signature kedai depa okayyy

Mimi amek nasi ayam paprik

Alamat : Jalan Sri Cemerlang, Taman Desa Jasa, 15400 Kota Bharu, Kelantan

Settle breakfast dekat sini.. mimi x boleh nak makan sangat sebab ayam dia pedas... mimi tak makan pedas... soo we alls pi Pasar Siti Khadijah pulakkkk.. Makan mee celup yang mengidam dua tahun lalu..

walaupon baru lepas makan.. bila nampak ni terus aku lapar balik tau..

Last-last aku pon bedai semangkuk mee celup... agak mengecewakan sebab tak sama macam kami makan masa pi dua tahun lepas.. salah kedai..

Dah habis dekat situ, kami pon bertolak ke Bachok... Pantai Irama!!!

Haiii adik Nahar yang comellll...

amboiiii yang tengah tuuu...

Aiskrim rotiii... RM 2 jurrrr.....

Dah habis dekat Pantai Irama... Jom pi Pantai Melawi pulakkkk

Inilah keta yang kami sewa... selesa and best servis!

Ewahhhhh.... pelamin anganku musnah

Settle sini kita gerakk ke Pantai Senok pulak a.k.a Pantai Nami Malaysia ❤️❤️❤️

Photographer tak bertauliah ajar posing...  haprakkk

selesai dah photoshoot dekat pantai-pantai di Bachok... Jom kita pi Rantau Panjangggg...

Singgah rumah dodol pasir mas... alaaa... rumah yang pamesss warna hijau tu..

Singgah sebab tokwan mimi nak dodol durian... Nasib baik mimi sempat brek.. dah la dia pecut 100km..

Dah selesai beli kita pon sambung gerak ke Rantau Panjang...

Mari beli ini lerrrr...

kuba gulinggg... sedapp..

Makan maggi celup pulakkkkk... wuhuuuuu.. memang makanan ni jaa yang kerap aku makan dekat sini..

Dahhhhh... jom balik Kota Bharu... letih dahhh..

Suka tau balik time ni.. takda cuti apa-apa sebab jalan sumpah tak jemm... wuhuuuuu.. selalu aku balik time raya kompommm hang beraya dalam kereta jaa... hakhakhakhak

Balik hotel mandi tukar baju dan rehat jap.. mimi ajak pi KB Mall sebab dia nak makan kepci...

Aku hentam ayam dua ketui lagi.. ya tuhannn.. saka apa aku bawak ni...

Lepas tu kami pon terus pi Wakaf Che Yeh...

dekat situ sentiasa full parking... masuk parking berbayar la jawabnya... RM2

Aku tak sempat snap dekat situ sebab busy pilih tudung bawal... Hahahhaahahhahaa

Dah settle shopping kami pon terus pi KST Ikan Bakar...

Sumpah murah tau..

Ulam dia aku rambang mata weyyyyyyyyyy....

over all memang sedap... Harga memang murah tak sangka... recommand okay sapa nak cari makan dekat Kelantan nanti...

Settle day 2... balik hotel tidoq..

Day 3... Nak balik dah..

Pukul 7 pagi aku dengan mimi dah keluar hantar kereta... Crystal Lodge tu laa ...

Teruk nauuuu muka... macam shrekkk

Lepas hantar keta terus pi Pasar Siti Khadijah... beli barang nak bawak balik Kulim..

Hasil menyoping nak bawak balik Kulim... hadehh...

Kami breakfast dekat bilik jaa.. dah habis makan terus check out and Ahmad dengan Nahar datang ambik bawak ke stesen bas Kota Bharu..

Tepat pukul 10 pagi bas bertolak ... Selamat Tinggal Kelate kampung halamanku... panjang umur kita jumpa lagiii... best momenttttttttttt! ❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Thank you very much Ahmad and Nahar sebab sudi jadi bodyguard dengan tour guide a.k.a google map we alls...belanja makan pulak tu.... nanti datang Kulim pulak tau.. we alls bawak pi jalan-jalan pulakk...

Banyak tempat tak sempat pi... next time kena mai lagi ni... Pasti!