Bukit Bendera Penang | Siblings 2nd Trip 2019


Assalamualikum ❤️❤️

Minggu lepas dah update blog pi Bukit Merah Laketown Resort.. Minggu ni update sebab pi Bukit Bendera dengan Siblingsss pulak!! Tapi sedihh.. Tetap tak boleh nak cukup 5 orang.. Eman baru habis praktikal dari langkawi.. Dia tak dapat join... Huhuhu.. next time memang nak kena bagi cukup 5 orang jugak... Tak kira..

30 Ogos 2019.. Kami pilih tarikh ni sebab 1 September Chu'a dah nak kena bertolak pi Acheh.... 2 September pulak Azie dah nak masuk kampus.. Cuti sem dua orang ni dah habisssss... Aku dengan Mimi start keja macam biasa...

Kami sewa kereta Axia dengan sorang pelajar Poli Kulim... Separuh hari jaa sewa... RM60 ringgit dia ambik.. Ok lah tu.. normal price? Ambik pukul 8 pagi... Azie dengan Chu'a yang pi ambek.. Mimi tidor rumah aku..

Masa pi kami naik jambatan.. Nak bagi cepat sampai.. Malas tunggu feri... Azie yang drive... Chu'a co-pilot.. Bagus adik2 aku ni... selalu Mimi yang jadi co-pilot... kalini bagi adik bongsu pulak jadi co-pilot...


Aku tak tau lah nak bersyukur ka nak stress kalau chu'a jadi co-pilot.. dia punya confident ikut google map kan sampai sesat kami jadinya... Sampaikan dia kata " Wehh mana aku nak tau aku ikut dia tunjuk jaa.." Sumpah der.. macam setan aku gelak dekat belakang.. dah la dua orang tu tak sarapan lagi.. aku dengan Mimi dah kenyang nasi kerabu sebungkus dahh..


Akhirnya sampai jugaa...... Azie pi parking dekat belakang... Ada pagar untuk masuk ke Bukit Bendera dekat belakang ni..



comey kan vietnam dua orang ni... ololoooo.....


Kena rentasi hutan sikit jaa... Hutan pon cantik.. Alam semula jadi depa jaga elok-elok...


Sampai ja depan ni Yeayyy!! orang tak ramaiii... hewhew... Terus aku minta ic sorang-sorang nak gi beli tiket...

Depa tiga orang selpi masa aku tengah gigih beli tiket.. huhhh


Taraaaaa... dia akan bagi kad tu.. Simpan elok-elok kad tu.. masa nak masuk kena scan.. masa nak keluar nanti kena masukkan dalam mesin kalau tak pintu tak terbuka nanti tidoq la situ sampai esok.. Harga tiket RM12.


Jalan nak pi dekat laluan train..




Tak lama pon beratur.... Setiap train ada laa dalam 15 minit macam tu kott.. dekat resit masa beli tiket nanti dia ada tulis train kita nombor brapa.. Train aku nombor 9.. masa tu train nombor 8 baru sampai...


Bagus Azie nii.. dari zaman sekolah lagi kalau apa-apa mesti nak duk depan... naik train ni pon dia pilih duk depan sekali.. nasib baik tak melekat dekat cermin tu jaa...


Sempat la sekeping..


Dah sampai!! Terus cari kedai makan... Kesian Azie dengan Chu'a laparr tak breakfast lagi... hakhakhak... 

Dekat sini memang famous dengan ABC Mix Fruit... Sampai ja sini memang ramai akan sambut.. offer kedai masing-masing...



Naik tingkat atas akan ada deretan kedai makan lagi... Kalau dekat bawah tadi kedai ABC kan.. Atas ni kedai makanan berat... banyak kedai.. Nasi, laksa dan lain-lain laa..


Sementara tunggu Azie order nasi..


Azie order nasi goreng kampung... RM5 sahaja sepinggan.. Murah.. Azie dengan Chu'a jaa makan.. Aku dengan Mimi masih kenyang nasi kerabu... Depa dua cakap nasi goreng kampung mak cik ni sedap... Soo rekemen kehh..

Naik atas ni memang angin sejukkk gilerr... Feeling duk dekat Cameron pulak... Sambil makan sambil nikmati angin.. Phewwwwww... nikmat...

 

Kami turun bawah pulak untuk makan ABC... Tak sah la mai sini kalau tak makan ABC...


Azie pilih kedai first ni... Ohh yaa.. nampak tak ada sign board warna gold tu? Sebelah kiri tu ada muzium burung hantu tau.. Tapi aku tak masuk pon.. kehkehkehkeh




Ini ABC nyaaa... RM12 semangkuk.. Kami ambik satu jaa... sebab perut masih penuh dengan nasi.. Nanti tak habis membazir pulak.. Dan ABC dia memang sedap!!


Dah habis makan kami pon start la bejalan nak amek gambo.. Lets go!







hey fatin nasuha! Adik bongsu sayeeeee...... ❤️❤️❤️

* Gambar dekat bawah ni nak masuk kena bayar.. Japgi aku explain*






Dekat kawasan rumah Hobbit ni hampa boleh pakai Costume Disney tau.. Aku excited nak pakai dah tapi adehhh... Macam susah ja nak pakai... Ada macam-macam watak.. Cinderella, Snow White, Princess Aurora dan macam-macam lagi lah... Rugi pulak tak pakai... Huhuuhuhuhu















Okkkkk... Dah habis bergambar dekat sini.. Ok.. Nak explain.. Sebelum nak masuk dekat tempat bergambar ni, kena bayar dulu tau.. bukan masuk free jaa.. RM10 seorang.. Tapi disebabkan kami 4 orang, dia kira RM30 sajjaaa... Soo dah bayar baru boleh masuk.. Dan nanti dekat tempat-tempat cantik ni boleh jaa nak suruh pekerja dia tolong amek kan gambar uollss... 


Aku lah kan.. Masa beli tiket ni nak masuk tempat nak bergambar tu, bergaduh jugak dengan jurujual tu.. loqlaq... Hahahahahahaa... lawan mulut... aku tak tau laa dia tu warganegara ka tak... macam bangla sekali imbas... kehkehkehkeh... Soo ni tiket dia..




Dah nak balik... terus jalan masuk line beratoq nak naik train.. Yess... Duk depan! Wuhuuuuu.. sekali pusing belakang tuddiaa ramainya orang beratoqq..


Bagos Azie.. dia tolak aku suruh duk melekat dekat cermin.. soo depan lagi kita kali ni ye anak-anak


Dah sampai... soo kad tadi tu masukkan dulu dalam mesin ni baru palang dia buka okay? Jangan hilangkan kad itu yer anak-anak..

Soo kemana destinasi kita lepas itu??? Kalau ikutkan nak pi makan.. Gendang gendut tali kecapi lapar perut sakit hati... Kami decide nak pi makan Roti Canai Transfer Road yang pames tu.. tengok-tengok waktu operasi dia tutup tengah hari... alahaiiiiii.. tak da rezeki.. 

Pastu nak pi makan iceball yang viral jugak.. dah sampai depan kedai tapi tak da parking!!!! Kesibukkan dengan orang nak solat jumaat pulak.. adehh.. last-last cari Hameed Pata Mee Sotong yang pamess tu.. 



Masa ni aku tengah kacau Mimi.. lapar kan.. redho lah dia aku duk kacau dia tak berenti.. kakahkahkahkah

Hameed Pata Mee Sotong dia duk dalam Esplanade Penang... Macam food court jugak..



Awat tuu miy??? Malu ka?? Hahahaha


Habih pakat lena adik dengan kak aku ni.. Hakhakhakhak

Mana Azie? Dia gigih pi cari kupon parking keta.. takot kena saman uii.. last-last tak jumpa jugak...



Hameed Pata Mee Sotong tutupppppp.. Huaaaaaaaaaaa... Nangeh aku senduuu disituuuu... Last-last kami pilih kedai depan dia... kedai firstt... 


uiii.. buat apa tu...


Kacau laa tangan mimi ni... Aku order Mee Jawa daging... Mimi order char koey teow.. Azie dengan Chu'a share satu pinggan..sebab depa kenyang lagi nasi goreng kampung tadi...


Ini gue punyerr... syukur tak da tangan mimi kacau..

Dah habis makan kami pon nak jalan-jalan sat sebelum balik Kulim..



Heiii puteri sapa tertinggai nii... mai amek balik.. letih dah aku nak berkelai dengan dia.. kahkahkahkah



Lepak dekat padang kota sattttt.. nampak uncle pakistan ni juai aiskrim omomoooo... sedappp pulak tengok.. pastu ada orang juai rojak.. omomomo lagi... nak beli... sampai mimi cakap " Hang ni semua nak beli.."  Caitt.. diam la hang miy...


Tak miy... aiskrim ni cayaq bukan sebab hang.. sebab atas kepala ada matahari..








Okayyyyyyyyyyyyy... Dah selesai percutian ke 2 sibilingssss tahun ini...

Masa tengah beratur tunggu feri ni, dekat sebelah aku ada pondok polis.. alah pondok kecik jaa.. polis bantuan feri duk kawal dekat situ sorang.. aku buka laa tingkap sebab nak jimat minyak kan.. tutup aircond.. lepas tu abam polis tuu tetiba snap gambar aku ka buat video tak tau lah curi-curi.. chu'a mimi dengan azie yang perasan.. Lepas tu mai sorang lagi abam yang jaga feri tu sebut nombor telefon kuat-kuat... dia baru sebut " Kosongg satu...." Tak dan habis.. abam polis tu dah lari pi bukak pintu pagar... adehhhhh.. cinta tak kesampaian... melepas lagi.. tapi lama oooooo dia usya aku.. aku usya dia balik.. dia tengok lain... bila aku usya lain dia tengok aku.. alahaiii soo sweetnyaa... thanks sibling aku dalam keta sebab alert.. tak da la aku buat perangai tak senonoh.. hahahahahahahaha... setan punya perangaiii...

Apa-apa pon.. semoga lepas ni cukup kita berlima pulak nak pi vacay okay?????? Jumpa bulan Januari taun depan pulak yer Fatin Nasuha... Jangan lupa balik Malaysia uiiiiiiiii...

Ni aku nak kira perbelanjaan okay..

Sewa kereta  -  RM60  ( Seorang RM15)
Minyak Kereta -  RM 20 ( Seorang RM5)
Bukit Bendera - RM48 ( Seorang RM12)
ABC - RM12 ( Seorang RM3)
Nasi Goreng Kampung - RM5x2 ( Azie & Chu'a)
Tempat Bergambar di Bukit Bendera - RM30 ( Seorang RM7.50)
Makan di Esplanade :
Mee Jawa RM5
Char koey teow RM6x2 RM12
Sekali air = RM24
Tol - RM20

Total Semua untuk 4 orang - RM224

Siappppp... Tengkiuu sudi jengah blog kitew ni.. Jumpa lagiiiii ❤️❤️❤️❤️




























































No comments:

Post a Comment