Lost World Of Tambun 2019


Assalamualaikum ❤❤❤

14 September 2019.. Oooyeahh! Trip ke 3 tahun 2019 .. sakan berjalan tahun ni... kali ni destinasinya adalah LOST WORLD OF TAMBUN, IPOH !! Phewwwww... jauh tau kali ni..

Kali ni hanya dua ahli ja yang pi... Aku dengan Mimi... Hahahahahahahahaha... Yang lain mana? Tengah belajar... Belajar rajin2 yaa adik-adik.. Kakak hampa dua orang ni nak pi perabis duit sattttttt...

Sebelum tu kami dah booking tiket masuk Lost World Of Tambun awal-awal dah.. Kalau walk in memang harga dia mahal.. Lebih baik beli online yerr anak-anak... Dulu aku dengan Mimi dah pernah mai sini.. Tapi masa tu tahun 2013.. Trip dengan sekolah sebab baru tamat PMR.. harga aku tak sure berapa sebab guna surat sekolah.. Nak mai kali ni memang harga tinggi laa.. Tak silap aku kalau walk in RM85 kott.. Soo aku punya la cari dekat ig , fb, google tiket masuk tambun ni... Kena hati-hati jugak sebab takut kena ulat tiket! Cari punya cari aku jumpa jugak! Tiket dia RM62 sahaja... sekali dengan HotSpring..


Aku amek gambar google.. lupa nak snap sendiri... 

Kena rajin belek page dia tau.. sebab kadang-kadang ada promosi.. Jangan terlepas!

Soo aku pon jumpa laa satu ig nii... Jual tiket.. bukan tambun jaa.. macam-macam jenis tiket percutian dia jual... Owner perempuan... Ramah... aku was-was gak.. Tapi tawakal... Lepas deal dengan dia, dia pon bagi nombor akaun.. Terus aku cek nombor akaun tu dekat laman web PDRM.. mana lah tau nombor akaun tu pernah report kata scammer ke kann... tak salah kita nak hati-hati..


Tu laman web untuk cek nombor akaun scammer yer anak-anak... Dann lepas cek , tiada rekod jenayah! Baguss... Tapi tetap kena hati-hati okay!

Ni link untuk page tiket yang aku beli tu.. Nama page dia TRIP ONLINE MURAH... owner dia nama KAK IQA ... Kalau nanti lain dari nama tu aku tak sure lah sebab dia kata dia agent sah sepenuh masa..


Ni feedback aku dah bagi kat dia... dia upload kt ig dgn fb dahhh..


Dia panggil aku lola.. hahahahahaa..kelakor..

Dah settle tiket.. settle hotel pulak... Kali ni cari dekat booking.com.. dapat De Residence Hotel Ipoh... RM88 satu bilik untuk semalaman... Hotel dia cantik!



Ni bilik yang aku dapat.. Nombor bilik 119









Cantik kan... aku bagi 8\10 untuk hotel nii...

Tiket dah settle, hotel dah settle.. Jom lerrr kita piiiiii...



Pukul 11:30 sampaiiiiiii... Alhamdulillah orang tak ramai... Jadi enjoyyyy





Masa amek gambar ni dah pi claim tiket dahhh dekat kaunter... Gigih lari dekat luar balik untuk selpi.. Hahahahahaahah


Dah masuk... Terus cari locker.. Nak simpan beg..


Dia ada 3 size.. harga pon beza..

Small : RM20
Medium : RM30
Luggage : RM40

Aku dengan Mimi amek luggage..


Nanti pakai tag ni dekat tangan.. Nak buka locker kena scan bar code ni baru pintu locker terbuka..

Dahhhh.. Jom enjoyyyyyyyyyy!






Dia nak main gelongsor nih wehhh... ya tuhannn... aku pernah naik dekat bukit merah.. dekat tambun tak pernah naik... Ok fine.. kita ikut dia nak naik apa ... lepas ni dia kena ikut aku pulak.. kahkahkahkah


Beratur nak turun..

sebelum naik gelongsor ni... dah naik gelonsor kat sebelah dia tu.. yang jenis turun pastu dia gostan balik tu laa.... sebab dekat gelongsor ni ramai sangat beratur nak naikk.. Dua kali kehh dia request nak naik menatang ni... Ya allah... naseb aku tak tertinggai nyawa kat belakang..


Jengg jeng jenggggg!!!! Ni lah yang aku tungguuuuuuuuu... Rumah hantu! Hahahahahahahaahha
Mimi dah ketaq lutut tak mau masuk.. Apa aku kesah.. Aku bawak keluaq duit bayar RM20 untuk dua orang pastu masuk!!!


Dekat depan tu ada perempuan pakai kebaya ajak.. Mimi cakap... " Perempuan ni pakai kebaya pulak dahhh.."

Dari luaq pintu lagi mimi dah peluk aku tau.. Hahahahhaa.. ehh xda emoji gelak keluaq ayaq mata ka??????

Dah masuk kan.... jengggg... Mimi cakap lagi.. " Wehh dah start bau dahhh.."

Aku boleh rilek lagi... satu ja masalah aku.. Aku ni melatah.. tak boleh terkejut memang akan melatah.. hahahahaha.. tapi takda la melatah sampai tak sedar diri tuu... Ada sorang lelaki ni cakap tunggu dekat sini nanti ada nenek kebayan mai bawak masuk dalam.. punggahhhhh... mimi dah ketaq...

sekali tunggu tuddia nenek kebayan maii... kecik molek jaa... menjerit aku sebab melatah... menejrit mimi sebab takut... uiiiii dengan hantu pocong keliling.. keranda dekat depan kaki.. kubuq kat sebelah.. adehhhhhh... sabar... tapi, MIMI DAH MENANGIS !. Hahahahahahahahahaha... Aku kesian kat mimi.. tambah bunyi gedegaq terkejut tu lagi la aku melatah.. tiap kali nenek kebayan agah nak datang dekat jaa mesti kaki aku nak terangkat tendang dia.. sebab terkejut la.. sampai kan aku jerit la.. " HANG NAK KENA TENDANG HANG MAI LA DEKAT" .. Ya ampunnnnnn... aku tak sedaq dah aku melatag macam tu... memang hampir-hampir nenek kebayan tu nak kena tendang... Mimi tak bergerak langsung.. dia dah nangeh kat lengan aku... Aku pon.. ok laa.. sebab ada la feel takut tu..aku cakap.. tak apa lah kami nak keluaq balik.. 

Abang yang sorang lagi pon mai.. dia cakap " Sayang la sebab dah bayaq.." aku pon cakap " Tak pa.. tak mau masuk lahh.. takut.." Mimi aku tak tau apa rupa dah dia duk nangeh.. last-last abang tu cakap dengan nenek kebayan.. " Buka la topeng tu.. bawa depa jalan kat dalam.." Phewwwwwwwww... sekali nenek kebayan tu buka topeng... comel gila kot!!!!!! Hahahahahahaha... nenek tu kata " Tak apa jangan takut saya bawak.. macam masuk muzium ja ni.."

Sekali masuk kat dalam uiiiiiiiiiiiiiii lagi teruk aku melatah terkejut... Yang aku tahan.. Mimi siap duk depan aku.. dia yang jalan dulu.. weyyy apa cita.. tadi yang takut sangat... ni dia siap kedepan... dia suruh aku duk belakang.. Haruuuuuuu... memang seramm... level seram dia aku bagi 10/10 ... haishhhh...

Nak kata dia punya seram tu.. dah nak exit rumah hantu abang yang jaga tu tunjuk pintu keluaq pon kami dah terjerit macam nampak hantu... padahal dia bukan pakai baju hantu pon.. baju biasa jaa.. tengok muka dia pon terkejut.... Hahahahaha... sayang betui laa tak boleh rekod...x boleh ambik gambar... adehhhhhh

Lepas tu kami pon pecut keluaq terus...fuhhhhh... syukur masih bernyawa.. macam nak putus nyawa duk dalam tu..





Masuk dalam gua tengok pusing-pusing....amek gambar dan keluar balik.. nyahhhhhh!

Pastu terus masuk dekat Tiger apa ntah nama dia.... ada tiger show.... aku dengan mimi pon apa lgi... terus duduk dekat tempat yang disediakan..






Seriussss... Memang comel and kelakar semua show dia... aku suka gilaaa.. geram aku tengok haiwan yang depa latih ni cerdik... Eeeeeeeeeee... nak peluk cium!!! Staff depa pon ramah tau ❤❤❤


Dah habis show... 


Nak naik menatang ni.. Tapi hujan rintik-rintik jadi dia off... tak pa.. tak kisah pon sebab aku dah pernah naik ngan mimi masa mai dulu..

Mimi ajak naik gelongsor air tu sekali lagi... dammmmm... aku redhooo... lalu depan rumah hantu tadi, nenek kebayan tu dah bertukar pakai jubah putih.... ehhhhhhh dah bertaubat kau yer..... Hahahhaa.. dia kenai aku... dia tanya " Kakk.. nak masuk lagi??" Aku jerit.. " Memang takkk laaaaa.. bye!" Hahahahahaha... Mimi cakap " Weyyyyy comey gila dia senyum ada lesung pipit!!" Haaa dia lah... tadi takut sangat!

Dah settle round ke dua naik gelonsor.. Kami pon pi laa tukar baju... Fuhhhhh.. nasib baik muka tak burn..



Lepas tu kami pon balik ke hotel!!!







Gendang gendut tali kecapi lapar perut sakit hati... Lepas dah salin baju apa semua... Turun bawah tengok sebelah hotel ni ada kedai makan... Keda masakan panas... okay cantek.. jom makan...

Tapi... PEDAS !

Kawasan hotel ni banyak kedai cina.. tapi dont worry.. depan hotel ada jaa 7Eleven... lintas jalan kei..

Lepas maghrib... Kami pon keluar... Saja pusing-pusing bandar Ipoh.... Nak pi Gerbang Malam... alahaiiii... susah parking la pulakkkkkk... Pastu pusing lagi dekat lain... Hmmmm... boring... terus kakak aku call.. beletiaq suruh aku pi dataran Meru ka bulatan Meru x tahu lah... dia suruh makan Char Koey Teow Abang Sayang... katanya paling pames dalam Malaysia... Malaysia keh bukan Ipoh... sampai ja dekat sini... aku nampak dah sign board kedai tu... Tapi tak masuk pon... sebab dah kenyang kan.. Hahahaha... 

Saja jalan-jalan dekat dataran tuuuu...








Cantikk and best tau tengok family duk naik motor-motor lampu ni... Teringin nak naik tapi lain kali lahhhhh... letih sangat... Dah habis pusing terus balik hotel.. ngantuk dah mata uiiiiiii.... 

Esok pagi lepas check out hotel terus bertolak balik kulim... besttttt... rasa macam tak puas... Next time mai kita ronda Ipoh keh... Banyak tempat tak sempat pi.... 

Done for this entry... Jumpa lagi ! ❤❤❤
















































No comments:

Post a Comment