FAMILY TIME | Bukit Merah Waterpark

Lama tak guna freebies Assalamualaikum tu.. selalu buang ja kalau dia naik.. Hari ni rasa tak mau buang... nampak comel gitteww...
Orait.. 24 Ogos 2019, hari Sabtu family aku dah planning nak pi main air dekat Bukit Merah.. Sebut pasal Bukit Merah memang auto teringat pasal waterpark ni lah kan? Ka aku ja yang macam ni? Hakhakhakhak... Sebenarnya dah rancang lama sebelum Raya Haji lagii.. Tapi dekk kebiziannn dan kesibukkan semua tak free.. Minggu ni cantek semua on!

Aku, abang aku, mak aku, anak sedara aku sorang dan pekerja sorg pi Taiping dulu naik train... Sebab rumah kakak aku dekat Taiping soo senang lah nak pi.. Rancang nak pi pagi.. Hampeh.. pukul 12:51 baru naik train.. masa tu cuaca tak panas macam nak hujan...
Sebelah kiri : Kak Ni (pekerja), Husna ( Anak Sedara) dan Mek!

Naik dekat KTM Simpang Ampat.. Harga tiket RM4.60 seorang. Aku turun dekat Kamunting sebab rumah kakak aku tak sampai Taiping lagi..

Sampai ja KTM Kamunting kakak aku suruh solat Zohor dekat situ siap-siap... Aku suka surau dekat mana-mana KTM sebab bersih dan selesa.. Tahniah dari saya!!

Dah selesai solat, kakak aku sampai.. alah.. rumah dia dekat jerrr dengan KTM.. sebelah tu jerr haaa... Sampai rumah dia tengok laki dia dah siap prepare bekal nak makan dekat sana.. Walawehh.. aku cukup suka dapat abang iporr chef ni... biar la dia keja engineer pon tapi dia memang minat masak... boleh tahan dia masak... banyak jugak menu dia buat.. aku ingat cikai cap ayam jaa.. soo everything dah prepare!

Anggaran pukul 3 petang kott tak silap.. Kami pun mula bertolak... dua biji kereta.. abang ipar bawak kereta lagi satu... aku bawa keta kakak aku... actually aku tak mau drive.. kakak aku suruh sebab Irfan anak dia yang kecik si minion tu meragam.. Keluar ja rumah hujan pon turun... Lebatttt... naseb baik abang ipar aku bawa ikut jalan kampung.. Kalau ikut highway rasa nangehhh jugak aku nanti nak drive dalam hujan lebat... well.. aku ni jiwa tak lah sekental orang lain... Tisu jugak kadang-kadang..

Hujan punya lebat sampai tak berapa nak clear tengok depan... Alhamdulillah abang ipor aku jenis memahami aku ni spesis pemandu berhemahh... mak aku dekat sebelah tak bising pulak tengok aku drive dalam hujan.. kalau tidakk mulut dia la ganti radio dalam keta.. " Slow sikit.." " Jange rapat sangat.." " Keto depe tuu.." .. Aku husnuzon.. aku bawak 80 pon tak sampai rasanya... simptom mak-mak kansss... 

Akhirnya sampai lah dekat pintu gerbang Bukit Merah Laketown Resort ! Wuhuuuuu.. aku ingat debaran aku drive dalam hujan lebat dah berakhir.. sekali kakak aku cakap kena rentasi hutan nak sampai dekat waterpark ya tuhankuuuuu.... aku redhoo...

Bukit dia macam jalan nak pi bukit gerik balik Kelantan.. Aku tengok mak aku steady lagi dekat sebelah...  Tapi rasanya bukit ni lagi killer dari bukit gerik.. dah la hujan lebat.. mak aku tanya " Nak main air macam mana hujan lebat ni.." Kakak aku jawab " Mandi sekali hujan laa alang-alang nak basah jugak nanti.." Kahkahkahkahkah...

Aku rasa ada la dalam 10 minit kot nak rentasi bukit curam tuu... akhirnya, Sampaiii!!!!!!!!!  Tapi tudddiaaaa jem!! Aku ingatkan hujan-hujan ni tak da la orang nak mandi.. tapi tengok lagi.. oohh.. Jem sebab orang dah nak balik... Ramai yang mai hari tu sebab dia ada buat promosi sempena merdeka.. RM20 sahaja seorang.. and ada lagi pakej-pakej dia... Kalau nak pi mandi sini kena sentiasa cek laman web dia.. kadang dekat facebook ramai orang share...  Selalu juga dia buat promosi ni...





Dah sampai... Alhamdulillah... hujan pon berentii.. Wuhuuuu... suka gilaa... aku dah salin baju siap-siap dekat rumah kakak aku... sampai sini nak terjun terus... masuk ja dalam orang dah berpusu nak balik.. dekat tempat main orang tak ramai pon.. Abang ipor aku amek pakej RM20 jaa.. sekadar main air.. aktiviti lain next time laa sebab hujan sama and waktu tak mengizinkan.. kami sampai pon pukul 4 dahh...


Pintu nak masuk dalam taman tema air dia...


Setiap check point mandi dia ada sediakan tempat rehat.. Mak aku sorang ja yang tak mandi... Soo kami pilih pondok depan gelongsor ni untuk mak aku duduk dan jaga beg... 

Lepas duduk dekat pondok ni terus nak pi cari pelampung... Tengok ada pekerja dia tengah pegang pelampung terus aku ambik dekat dia.. RM30 ... nanti bila nak pulangkan balik dia akan bagi RM10 balik.. soo kiranya harga pelampung cuma RM20 sajalah... Aku amek satu ja pelampung... pakat share okehh..


Masa nak beratur masuk ikut line dia.. sini kena simpan dulu barang-barang kecuali beg pakaian.. Abang ipor aku simpan beg makanan kat sini..














Gambar aku mandi ja ada.. Gambar orang lain tak ada sebab Husna jaa beli waterprof bag.. aku malas nak beli. soo dia malas nak ambik gambar orang lain.. Hampehh...Aktiviti dia memang bestt! Tapi setakat ni Lost World Of Tambun best lagi bagi aku laa.... ekekekeke

Dahh siap main air sampai kecut dah tangan... budak-budak pon dah start menggigil... Masa ni dah pukul 6.. semua pergi salin baju and solat di surau.. apa yang aku boleh cakap, staff dia memang baik.. Layanan tiptop... sebab abang aku mata tak berapa nampak.. kategori OKU penglihatan.. aku cakap dekat staff laki tu boleh tak tolong bawakan abang saya sebab mata dia tak berapa nampak.. memang terus dia bawa abang aku sampai masuk dalam surau.. memang superb! Aku suka.. friendly pulak tu...




Kami makan dulu.. puas main otomatik perut laporr... tengkiu abang iporr.. tak sia2 masuk master chef Malaysia!


Memang ada gerai makan dekat dalam tu.. Tapi kami keluar dah nak dekat pukul 7.. banyak kedai dah tutup.. Kedai juai souvenir banyak lagi buka..







Habissss.... Cantik juga suasana dia... Tak sempat ambik gambar banyak2.. gambar tasik dia.. alaaa... tak pa... inshaa Allah next time nak mai lagi... nak main aktiviti dia yang extreme pulak... 

Tips : Jangan pakai baju cotton seluar cotton dan seluar yang ada zip... kebanyakan tempat ada yang aku tak boleh main sebab aku pakai baju cotton.. dia suruh pakai baju jersey.. seluar pon kalau boleh kain lincin..  halahhh... sayangnya... aku rasa semua waterpark macam tu.. next time pi jangan pakai baju kain cotton okay???

Terima kasih uollss... Muahh ciked!


















No comments:

Post a Comment