TRAVEL BESTIE | HATYAI 2023!


Tahun baru 2023 mari kita rasmikan dengan travel ke negara Thailand dengan bestie! Yuhuuuuu...

Untuk kali ni aku tak pergi solo.. Azie was with me!! hehehe... ini pon sebab dia cuti semester and aku nak pergi sana sebab nak top up barang yang aku pakai dari Thailand... ikutkan serba salah nak pergi bulan Mac sebab raya nanti aku nak balik Thailand.. Tapi tak apa lah.. dengan besti punya pasal... kita pergi je perabis duit.. Hihihihi

2 Mac - 4 Mac 2023.. kami pilih tarikh ni.. ikutkan takut nak ambik tarikh ni sebab musim cuti sekolah... paham2 laa kalau musim cuti ni dia punya crowded dekat tempat cop tu macam mana nokkk... grrr.... aku punya husnuzon laa pikir tak ada orang sangat kot sebab pergi hari Khamis.. belum masuk weekend lagi..

Soo, pagi Khamis pukul 5:30 pagi Azie sampai rumah aku... terus pecut naik kereta aku untuk ke KTMB Bukit Mertajam.. nak kejar train pukul 6:36 pagi punya pasal memang aku pecut habis habisan laa... but Alhamdulillah sempat sampai 20 minit awal.. parking kereta dekat situ and ya aku tinggal kereta aku dekat parking KTMB untuk 3 hari.. total harga tinggal dekat situ RM9.54 tak silap..

Lepas solat subuh terus train sampai... nak tahu tak... RAMAI oii orang naik train pagi buta tu... aku pon macam terpinga.. nak ke mana semua orang pagi buta ni... ohhhh baru terfikir.. diorang nak pergi kerja... ada yang nak ke padang besar... ok abaikan... nasib baik aku dapat seat...


Dah sampai Padang Besar.. masa ni tengah tunggu train hatyai penuh.. kami dapat cop que yang awal juga.. Alhamdulillah.. sempat laa ambik gambar sekeping dua..




Kita kasi chance dia feeling sebab this is her first time bebeh!...happy for her actually.. muehehehehe

Sampai Hatyai terus cari tuktuk nak pergi hotel...



Driver sampai, jom kita check in hotel!

* Gambar google*

Alamat : 41 26 Sripadungvithi Rd, Hat Yai, Hat Yai District, Songkhla 90110, Thailand

Telefon : +66 74 354 732

Kali ni punya check in senang sebab aku tanya front desk tu nak kena simpan passport dekat sini ke... dia kata tak perlu... cuma nak fotostat saja... syukurrrr....

Hotel dia ok.. katil ok.. meja solek ok.. tandas ok... everything ok... tak ada benda untuk di komplen.. sekian..

ohh ya.. harga untuk dua malam dekat hotel ni 1134baht tak silap..morahhh kan? phewww..

Dah siap check in, jom lerrr cari lunch.. Pergi lunch dekat Festival Central Hatyai... weyy hareyy... tau tak hari tu aku pergi solo tu, aku tak naik tingkat atas tau... beli makanan dekat ground floor terus aku balik hotel sebab lapar.. kali ni aku ajak Azie naik atas ... masuk dalam satu kedai make up ni.. Ya Tohannnnnn.... tengah sale gila weyyy... harga jauh beza dengan malaysia.. Kalau kat Malaysia barang Maybelline RM59, dekat sana baru RM20 lebih hingga RM30 lebih camtu tau... ahhhhh setan... 



Hang tengok wey hang tengok... ada yang beli satu percuma satu... Eeeeeeeeee.... duit habis terus dekat kedai ni... Tak pasal pasal kena cari money changer sebab nak tukar duit baru...



Balik hotel, nangis.. duit habis... Hahahahahaha... rehat sat..tidoq sat.. tau tau nak dekat maghrib dah... terus jamak... lepas tu nak pi Asean Night Bazar... decided kali ni nak sewa motor.. sebab kalau naik tuktuk/motor kena tambang parahhh jugak...


Aku sewa dekat sini...betul betul depan hotel... 300baht untuk 24 jam.. 100baht deposit.. total 400baht laa.. nanti hari hantar motor dia bagi balik deposit...


Motor yang kami sewa.. soo cute warna pink gitteww.. Hahaha

Sampai Asean Night Bazar.... dah kena sampuk setan balik.. setan betul betul setan la... borong make up banyak punya pasai sampai aku nak beli baju dekat sini pon terbantut.... hareyyyy... makan makan je lah..

Sambung pi Lee Garden Night Market...



Dia sambung sampuk setan kat sini pulak wey.. berapa banyak tin kacang KOH KAE dia ni borong...




Lani aku menyesai, kenapa aku tak ambik gambar pegang ular... hmmmm.. kena pi sana balik ke ni??


Balik hotel parking motor dalam kawasan hotel yang depa sediakan... very safety ok..



DAY 2

Goooodddddd Morning Hatyaiiiiiiiii......




Jom pergi sarapan...letsgooo..



Amboi menyempat...


DIMSUM CHABURA!!!!!!


Greentea dia sedap siottt....uiiiiiii


Bubur tomyam dia memang 1000/10 ... aaaaaa nak repeatt!!!





Dah habis makan kan... mohh lerr kita perabis duit lagi.... Kali ni pi kedai kosmetik yang viral kat tiktok.. queen land nama dia tak silap... oiiiii setan pon banyak juga kat situ.. tapi aku lupa snap gambar... ralit pilih..hmmmmm.. nanti nak pi sini lagi weyy... huhuuhu

Pecut pi DIANA Mall pulak... yang ni dekat ja dengan hotel.... kat sini borong barang makanan macam hantu raya... murah laa weyy..

sekarang aku menyesai.. kenapa aku tak ambik perfume ni... hmmmm


Tak ada kat Malaysia... huwaaaaaaaaaaa




Lawa tandas dia...

ok dah beli banyak.. jom balik sat... solat siap siap sebab satgi nak keluar pulak...



Petang keluar ke Greenway Night Market.. Ni first time aku sampai sini... Aaaaaa rambang mata... rasa macam banyak benda nak beli tapi aaaaaaaaaa jangan boros sangat... Tak kira nanti nak pi sini nak beli banyak banyak.. sedih betui laa... ishhhhh.. nak tukar duit tapi murah sangat... rugi banyak weyyy kalau tukar.. last last pi tempat lain.. huhuhuhu

Dah balik tu nak dekat maghrib dah.. hantar motor sebab dah cukup 24 jam.. dia potong 40baht sebab minyak turun.. hehehehehe

Balik hotel jalan kaki pi 7e sat belakang hotel.. beli apa yang patut...


Soooo ini lah hasil yang aku borong dekat sana... melekat ke tak setan setan dekat celah barang tu... haishhh meluat laa.. tak puas shopping... kali ni kena tengok.. kalau duit naik memang nak tukar siap siap... biaq laa tak pi thailand pon... simpan duit siam dalam purse... duit murah sangat... tukar pon rugi banyak.. huhuu..

Dah jom tidoq.. esok nak kena ligan train pagi...

DAY 3

Goooddd byeeeeeee Hatyai..


okay la... Gambar lastday ada dia sekeping ja.. hahahaha... Alhamdulillah selamat sampai Malaysia... cuma delayed banyak sebab sistem imigresen Malaysia jadi prob apa entah.. tak pasal pasal kena ambik train balik Bukit Mertajam yang tengah hari... 

overall, memang best and puas hati...!!

Lani aku duk garu kepala.. tak dan apa lagi Azie dah whatsapp dia dah bajet nak pi pulak bulan sekian sekian.... aiiiii dia ni duit runtuh dari langit aku syak... sabaq laa bagi aku pi Indonesia dulu...

Thank u semua... best gila! See u again... muah ciked!




































No comments:

Post a Comment