Aduduii Mat Latah !!

Assalamualaikummmmmmmmmmm ~~!! ツ

Alhamdulillah.. oke dah sikit mood cek minggu ni.. hehexx... even casper tetap dengan ego melangit dia tuu.. ada aku kesah..? -_- " oke dah.. tutup kes.. kihkihkihkihkih.. back to de title.. dah berapa hari aku asyik gelak sorang2 ja sebab teringat benda nih.. even kat kelas pon.. aku boleh gelak sorang2 time cikgu duk ngajar.. apa punya mengong laa aku nih.. mimi ngan wafa usya pelik jaa aku... sorry laa cik kak sekalian.. cek dah tak tahan... lawakk2!!! hahahahhahaha....



Gini haa cita dia... hari sabtu rituu tak hengat dah berapa hari bulan yang aku tau dalam dua minggu lepas laa... pagi tuu aku bersiap2 nak pegi joging kat tasik kulim.. niat di hati nak pii sorang2 jaa.. dah tuu Dayah call kata nak pii tasik alang2 tuu aku gi tau ja lah kat dia yang aku nak gi joging.. dia pon nak ikut.. aku pon layan jaa la cik kiah tuu.. 

Dah siap semua aku pon keluar laa naik motor piii tasik kulim tuu.. mak cekk pii dengar orang mengajar kat kubang semang... tak silap cek kat An-Nadhoh... alaahh.. what ever la.! kakak cek pulak tak dop.. piii latihan menembak TUDM natang apa tak tau kat shah Alam nuhh... cek boring duk umah sebab tuu cek keluaq pii joging... kuruih laa jugak sikit haa.. :3 .. awaii ooww cek keluaq.. pukui 8 pi dah. ! hahaaha... 

Dah sampai kat stesen bas a.k.a tasik kulim tuu cek melilau laa sat cari Dayah... Dayah ni bukan boleh harap... satgi mula laa jalan2 cari jodoh kat tasik tuu... haaiisshh... dah feed up tunggu dia cek call umah dia.. hampehh..! --" sorang pon tak angkat..!  biaq laa.. cek nak pii joging dah ni.. jumpa dayah nasib tak jumpa pasai kat hang laa dayah oii.! baru nak get ready jaa tengok2 dayah muncul.. hamboii hang dayah.. awaii nampak.. tengok2 dah tercungap-cungap ... katanya dah seround... gilaa ngok ngekk hang..aku yang tercangak tunggu dia macam batu nisan nihh tak kesian langsung.>!! >_<"" grrrr... tapi time aku tengok dayah tuu tiba2 perut aku buat konsert haaa... aduuuhh.. laporrr laa pulak. naseb kedai makan  ada.. aku parking motor depan kaunter tiket bas kak Ina.. senang sikit... jalan ngan dayah pi kedai makan tuhh.. aku pilih gerai 1st..

Dah duduk n mak cik tu pon dah amek order aku ngan dayah.. aku order teh ais n dayah teo ais... mak cik tuu blah jaa aku hamek truss nasi lemak depan mata nih.. baru nak suap tengok2 ada orang langgar meja aku duduk ngan dayah nih.! bedebah punya makhluk.! manusia mana yang spoil kan mood aku nak makan nih...??? pusing belah kanan tengok mamat nih duk bertentang mata ngan dayah..! aduhh..! drama apa pulakk laa nih..? dah laa aku tengah duk lapaq... silap2 satgi mamat ni jugak aku telan haaa..>!! aku pon usya jaa dia.. bila dua2 makhluk nih dah sedar mamat tuu dia angkat tangan tanda "MAAF" .. k lah.. aku pon nak sambung makan ... tengok2 mamat tuu duk meja belakang aku... dia order air apa ntah.. malaih nak amek tau.. dah tuu mak cik kedai tuu tanya mamat tuu..

Makcik :"awat yang hang pii langgaq meja orang tuu haa..??"
Mamat : " tadi keluaq2 tengok terpaku sat dengan orang tuu haa.. "
Makcik : " sapa dia pulak dah.>? "
Dayah : *tunjuk2 aku*Mamat : "tuu yang baju kaler kelabu"

Aku tengok baju aku.. Alhamdullillah Ya Allah. aku pakai baju kaler kuning... fuhhh.. ternyata.. dia terpaku tengok dayah.! !! hahahahahahaha.... dayah pulak tersipu-sipu malu.. cehhhh.. bagi penampaq satgiii baru tau,.! hahaha... lepas tuu tengah syok makan aku dengar mamat tuu melatah,.. Masha-Allah..! punya laa teruk dia melatah... aku pon jenis melatah gak tapi tak da la teruk macam mamat tuu..! walau posisi aku membelakangi dia.. tapii cara dia melatah tuu dah buat aku nak tergelak besaq dah... natah macam mana dia melatah aku tak tau yang aku tau dia melatah bunyi cenggini haa...

" Oh Tohanku mak aku eh mak aku dah mati laa ehh pocot"



Gila spoil habis mood aku nak makan... aku usya jaa nasi lemak aku tuu.. dalam hatu duk kata " Haii laa nasi.. bila tatau aku boleh makan hang sampai habis..? " aku pon duk gelak gak.. dayah lagi teruk ... hampir2 tersembur nasi dalam mulut dia tuu haa.. haii dayah,.. kalau hang tersembuq nasi dalam mulut hang tuu maknanya aku laa yang kena semburan nasi hang tuu..!! dah aku duk depan hang..!! mangkuk..!! soo dayah nampak laaa gaya mamat tu melatah siap dengan tangan naik keatas laa kedada laaa.. aku malas nak imagine... silap2 aku lari keluar satgii haa... dah tu aku dengar perbualan  mamat latah tuu dengan suami makcik kedaii ni..

Pakcik : amboii.. hang nak ngorat sapa dia pulak dah..
Mamat : nak kenalan dengan orang depan nih..
Makcik : Haiihh.. ingat orang kedai sebelah nuhh sama 

Tiba2 dayah bisik kat aku...

Dayah : Asma... dia dah kawen kaa..?
Aku : mana aku nak tau..
Dayah : Habis tuu makcik tu suh ingat orang kedai sebelah tu.?
Aku : hang pii tanya dia sendiri dayah oii.. aku lapaq..
Dayah : oke laa.. 

Tengah duk makan tuu dengaq lagi dia melatah... yang paling banyak dia sebut " OH TOHANKU" ... last2 aku pusing belakang aku cakap dekat dia.. 

Aku :Diam sat nah nak makan nih
Mamat : Haa haa makan2

Settle masalah tuu aku sambung makan balik.. tak tau kott mana jadii laa tiba dia maii tepi aku... aku nihh dah laa tak boleh terkejut... tapii benda dah nak jadii secara spontan nya mulut aku ni 

Oii mak hang meletop! 


Dayah apa lagii... gelak gila2 laa kat aku... yang mamat tuu apa kes nya letak tangan kat dada dua2 belah pastu kata
OH TOHANKU .. dia pon melatah jugak 

aku apa lagi... tobat lillah malu gilaa... tapi rileks asma... buat bodo dah laa.. sambung suap nasi dengan buat muka tak bersalah... dalam hati rasa nak lari keluaq dahh... aku tengok mamat tuu duk cangak lagi aku tanya dia..

Aku : Haaa awat nak apa.??
Mamat : nak kenalan dengan dia ni *tunjuk dayah*
Dayah : *malu-malu*Aku : *buat bodo*
Mamat : Hai.. nama sapa?
Dayah : Nurul Hidayah
Mamat : Umur ?
Dayah : 17
Mamat : ooww 17

Aku malas nak dengar perbualan dua makhluk tuu aku makan sampaii habis nasi lemak tuhh...aku tengok mamat tuu masuk dalam kedai mak cik nih... buat apa tak tauu... aku pon tunggu laa dayah makan sampaii habis... dayah baru habis jaa mamat nii maii lagi.. adoiihhh... naseb aku tak melatah lagi.. kalau dak memang aku lari keluaq dahh... aku usya jaa dia.. dia duk sengih kat aku angkat dua2 tangan dia tanda "MAAF" hehhh...! dah laa sengih tak da gigi.!! dia bagi kertas kat dayah..aku pon usya jaa laa.. oowww... sesi pertukaran nombor fon rupanya.. k la malas nak kacau orang tengah bina masjid tuu kann... aku habis kan air lepas tuu aku tunggu dayah habis kan sweet moment dengan mamat nihh... dah settle masalah dua sejoli nii mamat tuu pon jalan laa keluaq dari kedaii nihh... katanya nakk pii KL .. pii laa hang..!

Aku ngan dayah pon usya laa dia jalan keluar... tapi yang buat aku senak perut gelak nihh haa... masa dia tengah jalan tuu... dia pusing kebelakang tengok kami ... sambil duk jalan sambil duk sengih tayang gigi dia yang takda kat depan tuu sambil pusing belakang tak tengok dah ada apa benda kat depan tuu tiba2 KEDEBUK!! ... haaaa tuudiaaa hamekk hang... terlanggar habis kon polis kaler oren tuuhh... aku pon hahahahhahahahahhahahaha laa... tak heran dah masyarakat sekeliling... dayah lagii laa.. macam orang kena histeria..! mamat tuu pon cepat2 bangun angkat kon polis tu.. sambil tuu dia duk tersengih2 sory2 kat orang yang duk tengok dia kedebuk tadiii tuhh...Hadoiii laaa... senak perut akuu derr...

Dah siap bayar semua aku ngan dayah pon keluar laa nak pii joging... tiba2 dayah tanya aku

Dayah : Asma...dia naik bas mana..?
Aku : mana la aku nak tau dayah oii.! heiiii...macam aku ikut dia tadi.!!
Dayah : aku duk gelak tadi mana  aku nampak dia naik bas apa..
Aku : habis tuu aku tak gelak tadi..??
Dayah : hehehe

Then kami pon start laa joging... hadodoiiii... sambil duk joging sambil duk gelak... yang dayah nii dah laa gila chubby... lari pulak lambat dengan duk gelak2 lagii memang menguji tahap kesabaran aku betoii laa... takpa laa.. aku pon join gelak sekali... haaa...senang... sama2 lambat,.!! grrrrrrr....

Lepas balik dari joging tiba2 aku diserang demam panas..! haiiyyaakk..! pii hospital dengan abang aku dulu kat hospital lama nih... dapat ubat biasa2 jaa... ye laa... dah doktor cek gitu2 jaa soo dapat ubat pon gitu2 jaa lahh... huhhh.... kalau boleh bagi ubat tuu... macam nak suruh aku makan sampai sebulan tuh.. gila banyak.. bila balik rumah nanti mula la aku buat koleksi ubat... dah bertimbun ubat2 aku yang sebelum nih kat umah.. maklumlah...aku ni kan rajin pii hospital... ngeh ngeh..~~

Tapi nya..! makan ubat yang doktor ni bagi tak da effect paa ponn... suweeiii lohh.. bagi ubat biasa2 jaa... demam aku lagii teruk ada laa... bukannya lagi kebah.. Alhamdulillah kakak aku dah balik dari Shah Alam keesokkan harinya tuu... malas nak tunggu mak cek suh pii hospital kulim kat Hi-Tech sana... hamekk... ! doktor cek2 aku kena tahan kat wad..! aduhhh... kena cucuk air garam dohhh...  aku nih bab2 jarum memang sensitif sikit... masa makcik nurse tuu nak cucuk kat tangan aku nih dah laju dah air mata aku.. kakak aku kat sebelah dah gelak macam hapeee gii aihh... eeee... alangkah bagusnya kalau jarum kat tangan aku ni pindah kat tangan dia.. haaa... dah aku alah dengan jarum nak wat gennaa... haiyyaakk...masa duk kat wad tuu pon dah berapa kali aku lawan pot pet ngan makck nurse tuu... hadooiiii... soo... 3 hari aku tak pii sekolah..! hahahahahaha... best duk umah santai2 sambil dengar mak aku pot pet pot pet..!!



No comments:

Post a Comment