DAY TRIP BESTIE : KUALA LUMPUR 2023

Hola !

Hehehe.. trip kedua tahun ni dengan bestie.. Tapi kali ni ramai sikit.. takda la ramai mana... dalam 5 orang macam tu ja..

Boleh jadi trip ni pon sebab Azie dengan Eman konvo dekat UiTM Shah Alam.. btw, congratsss tu my babies... finally dah grad! kita tunggu next Azie konvo untuk dia punya degree pulak... harap-harap konvo degree dia aku boleh join..

Tarikh 1hb Jun kami pilih.. takda sebab.. aku pon tak tau kenapa pilih tarikh tu.. naik bas pukul 11 malam.. weyyyy......hampa nak tau dak.. naik bas pukui 11 malam kan.. sampai TBS ( Terminal Bersepadu Selatan) pukui 3:40 macam tu.. Ayooo... punya laju pakcik driver tu bawak...

Tapi sat aku nak cerita.. naik bas malam tu hampa tau dak penuh dengan geng bangla.. aku duk kata join perayaan depa ka apa tak tau laa..laki perempuan ada.. nak dijadikan cerita.. seat depan aku tu bangla la (aku duk seat single) belakang driver, dia boleh bawak selimut dia.. sekali dia buka selimut dia tu ya tuhan ya karim... busuk nak mampoih.. hapak gila setan... kakak depan seat aku tu dah selubung muka dia dengan sweater dah tak silap aku..

Aku jenuh tenyeh minyak angin wey... Huuhuhuu.. memang aku nak nangeh.. dannn... dia mai serang mual dah.. aku nak muntah.. nasib baik driver bas berenti dekat tol..dia kata sapa nak turun pi turun lekaih lepas ni dia tak mau stop dekat mana mana dah.. aku turun tu memang muntah terus la cerita dia.. gila wey pening kepala aku.. tobat aku perit hidu bau bangla ni.. bukan nak hina tapi aku memang tak boleh terima..

ok. dah pasai bangla.. sampai TBS aku pi tandas dulu...pukui 3:40 sampai memang mereput dulu la cerita dia..

Aku isi perut dengan maggi dulu sebab sejuk oiii..

Aku, mimi dengan Nizam.. kami naik bas dari Kulim... tunggu Ahmad dari Kelantan pulak sampai.. bas dia singggah selangor dulu baru turun TBS.. dalam pukui 4 lebih nak dekat pukui 5 macam tu baru dia sampai..

Tunggu sampai masuk subuh.. Nizam dengan Ahmad pi solat dulu... lepas solat terus kami amek Rapid KL ke PWTC.. hang cari apa oiiii kat PWTC pagi2 buta ni.. pesta buku start pukui 10 pagi.. ni semua pasai hotel yang aku booking tu dia suruh check in pukui 2 petang... hareyy.. kena usung beg sampai pukui 2 la jawab dia... dah macam pelarian sekoq sekoq .. HAHAHAHAHA

Tengah tunggu train.. dekat sini pun ada satu cerita lagi.. ada sorang pakcik ni.. kesian.. dia sesat... dia tanya kami and the geng macam mana nak pi Plaza Rakyat.. mampuih.. kami baru duk ingat nak tanya pakcik tu balik macam mana nak pi PWTC.. Haahaha.. aku jawab tak tau...kami pon dari Kedah pakcik oi.. dia dari Johor.. aku tekan mesin token tu sebab nak tengok laluan... TIBA TIBA...

Nizam : " wey sat.. aku tak sampai hati la tinggai pakcik tu.."

Nohhhh... dia pi ambik pakcik tu balik wey... dia ajak pakcik tu mai sekali...sat.. hampa nak tengok dak Nizam... ni aku perkenalkan.. President kelab single kami..

TARAAAAAA....

Ni laa makluk tuhan nama Nizam tu.. baik kan budak ni..hmmmmmmmm

Maka.. kami pon godek-godek laa laluan untuk pakcik ni pi... syukur pakcik ni naik train sekali kami... pakcik tu pon nampak happy ja.. sorry la tak snap gambar pakcik tu.. risau kedepan..

Kami kena turun dekat stesen Hang Tuah.. sebab hakak sorang ni kata laluan seterusnya ditutup sementara waktu.. aku baru ja baca berita laluan tu dah buka sebab nak memudahkan orang untuk pi PBAKL.. alih2 hakak tu kata still tutup .. hmm... redhoooo.. kami turun dekat Hang Tuah sekali pakcik tu lerr...

Pakcik tu kena tukar train ke Plaza Rakyat.. Kami pula kena ambik monorail ke Titiwangsa tak silap.. lepas tu kena tukar lagi untuk ke PWTC.. hmm.. sedihkan hidup.. dah laa kena heret beg..hmmm

Nizam pi settle pakcik tu dulu... sebab..

MIMI : " hang dah ambik pakcik tu kan hang pi settle sampai perabis.."

Aku pon gelak... Hahahahaha... baguih la Nizam ni.. aku harap pakcik tu ada la cucu perempuan... bagi dekat Nizam sorang.. letih dah aih aku duk jadi ahli kelab Nizam ni.. nak gak merasa ada ayang... phewwww gatai!

Masa tengah tunggu Nizam hantar pakcik tu naik train, aku mimi dengan Ahmad tengah cakap dengan guard kat situ pasai route yang kami kena ambik.. Alhamdulillah baik2 guard tu...ramah mesra tau.. TIBA TIBA... ada polis hensem mai berdiri depan aku... tercengang aku sampai tak tercakap apa dah.. sumpah wey aku jadi bodo terus pagi tu... naseb baik tak kena sepak dengan mimi .. kawan tu duk standby penampaq dah aku rasa .. Hehehehehee

Dah settle pakcik tu.. aku punya la doa semoga nanti ada orang lain sudi tolong pakcik tu pulak sampai laa pakcik tu sampai dekat destinasi yang dia nak pi.. kesian wey.. tua sangat dah pakcik tu.. sedih aku tengok..

Lepas dah lompat train Hang Tuah - titiwangsa - PWTC.. baru laa kami sampai dekat PWTC.. Tapi kan... hang cari apa kat sini pagi2 ni oi... Hahahahaha... tepat pukui 8 pagi kami sampai.. nak cari kedai makan.. aku suruh Ahmad yang handle pasai kedai2 makan ni tapi haprakkkkkkkk... satu kedai pon tak jumpak.. tak guna betui..

Jenuh tahan orang merata sebab nak tanya kedai makan.. perut lapaq dah oii nak sarapan..

Last2 ada sorang hakak ni bagitau depan tu ada mamak... yeayyy.. lessegoo gais... aku duk terbayang nak baham nasik kandaq kolumpu dah ni..

Aku lupa snap kedai mamak tu.. tapi area PWTC tu ja.. apa nama entah aku lupa dah.. sementara tunggu Azie sampai kami duk dekat mamak tu sampai pukui 10 pagi.. sad strory, nasi kandaq tak dak pagi tu... baham pi laa nasi lemak sepinggan RM9.. grrr...

Singgah tandas dalam Sunway Putra Mall dulu sat .. aku nak cuci muka.. tak tahan dah gataiii dari semalam lagi muka aku dengan mekap..

ada IPPO HAFIZ weyyy... aaaaaa.. aku minat lagu dia tau.. dia kata lepas solat jumaat dia nak nyanyi lagu2 OST... makkkkkkk... tak dan nak join.. huhuuhuhu...

Ni jaa yang ambik.. Hahahaha.. semua buku lama.. buku baru rasa nak ambik juga tapi entah... nanti laa kita ambik.. maybe sebab banyak writer yang aku target takda...

Dah... jom balik.. nak check in hotel... ohh ya.. Azie dah sampai dekat kami.. yeayy... Heheheh

Kami tengah tunggu nak lompat train pulak ni oii.. route kali ni.. PWTC - Titiwangsa - Hang Tuah

Jadi la filter setebal alam pun..

Sampai dekat hotel trus check in.. fuhhh... rasa nak tercabut kaki oi... aku rasa mimi sikit lagi ja nak nanges.. dah macam nak seret kaki tau.. hahahaha

gambar google

Ni hotel aku booking.. dia dekat sebela Time Square ja... rate dia boleh laa.. dua bilik untuk harga RM198 hengget... layanan dia pulak ok ja... nanti laa aku review dalam booking.com.. sapa yang nampak review aku tu nasib la.. dari stesen Hang Tuah kami ambik grab untuk ke hotel ni.. dekat nak mampoih ja.. tapi sebab kaki dah hilang kami order grab ja.. ambik grab 6 seater RM15.. cun...

Alamat : 79, Jln Pudu, Pudu, 55100 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur

No Telefon : 011-1696 2002

Kami mandi, tukar baju terus keluar sebab nak main dekat Time Square pulak... jalan kaki je nokkkk..

naik jejantas nak seberang pi Berjaya Time Square..

Azie buat redahh ja wey.. dia guna lorong belakang.. lalu habis kot dapur kedai orang..

Finally jumpa pintu masuk... rasa nak tercabut jugak la kaki tu.. hmmm..

makan dulu wey.. pakat lapaq habis dah ni.. harga? standard untuk orang keyel..

TARAAAA... kami memang niat nak main menatang alah ni.. lagi2 roller coaste tu.. dari Kulim lagi aku dah excited nak pekena Nizam sebab dia tu memang gayat... last2 bila sampai sini aku tengok orang yang naik tu jerit sampai nak keluar anak tekak sekali dengan aku telan air liur..

Last last tak jadi laa main... ada masa sejam lagi wayang nak start sebab dari  Kulim lagi tau aku dah booking tiket nak tengok Polis Evo 3 dekat situ..  wayang start pukui 6:15 petang..

Ehhh... terselit pulak... hmmm

Tak dapat main pun takpa lah.. risau roh aku tertinggal ke belakang nanti.. dah laa single.. hmmm

Ready for wayang gaisssss........

Dari Polis Evo 1 sampai laa polis Evo 3 semua aku tengok... dan semua besttttt siott.. tak menghampakan... jenuh gelak aku dengan Mimi... harap2 ada Polis Evo 4.. aku peminat setia... aku bagi 10/10000 ...

Dah habis wayang amek train ke stesen bukit bintang... saja nak try life orang keyel duk lepak malam malam.. train dalam mall tu jugak.. nama stesen tu Imbi... jarak satu stesen ja ke bukit bintang...

My baby......kakajija

Ehh... terselit lagi sekali.. hmmm meluat aku..

Ok laa.. best laa jugak..

Duk ingat nak try makan ni laa yang viral tu... nokk hareyy dia punya beratoq punya panjang sampai tu laa sampai aku terbantut niat nak makan..

Last2 beli shawarma dekat sini... sedap jugak wey.. RM13 satu untuk small mix ayam daging.. tu pon sampai kenyang aku..

Ada bangla juai bunga.... aku beli ja lah RM5 untuk sejambak ni... ehh.. sejambak ka ni? hentam laa... tapi wangiiii ooo..

Dah settle untuk malam ni.. jom balik hotel tidoq.. esok nak balik dahh.. order grab lagi...hehehehe

GOOD MORNING...

kami check out pukui 7:30 pagi macam tu.. ambik grab untuk ke stesen Hang Tuah... lepas tu ambik train untuk ke TBS.. entah di mana silapnya... terlepas stesen pertukaran.. tak pasal pasal kena uturn.. Hahahaahahha... last2 sampai jugak TBS..

Sampai ja TBS terus check in kaunter nak print tiket bas... Ahmad naik bas balik kelantan.. bas dia pukul 9:30 pagi... Aku, Mimi, Nizam naik bas turun Kedah pukul 10 pagi... Azie naik bas turun Melaka pukul 10:45 pagi... hmmm... berpisah laa kami dekat TBS tu.. Pantai Timur, Utara dengan Selatan..

Dannn... balik kali ni JEM NAK MAMPOS... bayangkan sepatutnya aku sampai Kulim pukui 3:51  macam dalam jadual, boleh pulak sampai pukui 7 malam oiiiii.. aku punya kematu punggung tu tak payah cakap la.. aku rasa mimi dah buat kuat lentang dekat seat belakang aku tu..punya laa sakit habis urat belikat aku... Alhamdulillah kali ni dalam bas tak da geng geng perayaan bangla.. aku tak mual tak pening apa.. cuma lapaq jaa sebab dari pagi oii..

Thank you bestie untuk crazy travel ni...... lepas ni kita rancang pi tempat lain pulak.. sayang hampa semua oi.. see u next trip! bye....